Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2018

Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου 1940

Πιστή στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία που αγαπώ, με άξονα πάντα τις κοινωνικογνωστικές θεωρίες μάθησης που εναρμονίζονται καλύτερα με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα τις οποίες η Εκπαίδευση ΟΦΕΙΛΕΙ να καλλιεργεί στους νέους ανθρώπους, προέτρεψα τους μαθητές μου να αναλάβουν δράση για τον εορτασμό της επετείου του 1940 με ένα μικρό σχέδιο δράσης (project)

Από τη Δευτέρα -ίσως τελευταία στιγμή, αλλά η τάξη μου δεν είναι έτοιμη ακόμα για μεγαλύτερα σχέδια δράσης, δεν ξέρουν ΚΑΝ πώς να συνεργάζονται...- ζήτησα από τους μαθητές μου να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για κάποια πτυχή της μικρής γιορτής που θα γινόταν εντός της αίθουσας, από εμάς για εμάς. 


"Ελάτε, παιδιά! Μια γιορτή από εσάς για εσάς!" ήταν η προτροπή μου και ο ενθουσιασμός των περισσοτέρων επέφερε τον σχηματισμό 8 ομάδων, σε ισάριθμες θεματικές κατηγορίες. Ένα συνεργατικό έγγραφο Google επιστρατεύτηκε για τη σύνθεση των ομάδων και το οποίο αποτελεί και σημείο αναφοράς για αξιολόγηση στο τέλος... 


Όπως περίτρανα αποδείχθηκε σήμερα, οι περισσότερες ομάδες λειτούργησαν... ατομικά, με κάποιους να μη συμμετέχουν. :) Αλλά δεν πειράζει, θα... μάθουν πώς να συνυπάρχουν και να συνεργάζονται (βασικοί πυλώνες της εκπαίδευσης) και, τουλάχιστον, να λειτουργούν ως ομάδα όσοι αποφασίζουν να αναλαμβάνουν δράση.  

Μέσα στην εβδομάδα, εκτός από την προβολή της ταινίας "Η ζωή είναι ωραία" (1997), υποστήριξα με: διδασκαλία αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο, μίλησα για έντυπο και ηχητικό υλικό και προχώρησα σε διδασκαλία βασικών αρχών του λογισμικού παρουσιάσεων powerpoint. Χθες, οργάνωσα τις πληροφορίες που έφεραν οι μαθητές μου, διορθώνοντας ό,τι ήταν απαραίτητο, αποθήκευσα στον υπολογιστή της τάξης το ψηφιακό υλικό τους και ανάρτησα το έντυπο υλικό τους στον τοίχο για να προετοιμαστούν για τις παρουσιάσεις τους και συμφωνήσαμε η σειρά παρουσιάσεων να είναι η εξής: 

Πρόγραμμα παρουσιάσεων, λιτό και ουσιαστικό
Και τώρα... φωτορεπορτάζ από τη σημερινή μέρα παρουσιάσεων: 

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ δουλειά από την αξιέπαινη μαθήτρια-σεναριογράφο-σκηνοθέτιδα-παραγωγό-ηθοποιό

Θρανίο και καρέκλα σχολείου

Περί παρέλασης ο διάλογος

Σκηνικό παρέλασης

Κοστούμια χάρτινων φιγούρων (ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑ!!!)

Για κάποιον περίεργο και εντελώς ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΟ λόγο η βιντεοσκόπηση του θεατρικού ΔΕΝ αποθηκεύτηκε στην κάρτα μνήμης μου! Ο δαίμων της τεχνολογίας ξαναχτύπησε και μάλιστα στο καλύτερο σημείο! Υπόσχομαι να το ξαναπαίξουμε και να το ξαναβιντεοσκοπήσω και να ενημερώσω την παρούσα ανάρτηση σχετικά. Ίσως να έγιναν όλα για να το... ξαναπάμε χωρίς να φαίνονται χέρια, κεφάλια, πόδια...

Ακολούθησαν τα γεγονότα των ημερών βάσει πρωτοσέλιδων εφημερίδων της εποχής. Πρώτη εξαιρετική παρουσίαση της ημέρας. 

Μάθαμε πώς να εισάγουμε φόντο σε διαφάνεια χωρίς να παραμορφώνουμε την εικόνα

Λίγο άγχος...
Η χαρά έκδηλη για αυτό που μόλις κατάφερε: παρουσίασε μόνος του, όμορφα κι απλά, όσα έμαθε

Σειρά είχαν αναφορές σε ήρωες (μία αναφορά από έναν μαθητή δηλαδή... αλλά... θα μάθουν και οι υπόλοιποι, είμαι σίγουρη). 



Παρεμβολή δασκάλας: Μπορείτε να δείτε, μέσα από τον παρακάτω ενδιαφέροντα σύνδεσμο, φωτογραφικό υλικό της εποχής από τη Σύρο. https://www.flickr.com/photos/syrosagenda/sets/72157651557677289/


Στη συνέχεια, η ομάδα των 4 κοριτσιών παρουσίασε ποιήματα και τραγούδια της εποχής. Τα δυο πρώτα κορίτσια διάβασαν στίχους, τα επόμενα μας πρότειναν βίντεο από το youtube κι έτσι ακούσαμε και τραγουδήσαμε κάνα δυο τραγούδια που γράφτηκαν για να τονώσουν το φρόνημα των πολεμιστών μας. 

Η μέθοδος project, πιστέψτε με, έχει αποτέλεσμα αυτά τα χαμόγελα που δεν κρύβονται




Στη συνέχεια, επιστρέψαμε στη ζοφερή πραγματικότητα του πολέμου με σύντομη παρουσίαση των συνθηκών διαβίωσης των Ελλήνων κατά την περίοδο της Κατοχής. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην πείνα που έπληξε τον λαό και ιδιαιτέρως την ευαίσθητη ομάδα των παιδιών.

Λιτή, όμορφη, ουσιαστική αναφορά στον λιμό
Ο μαθητής που είχε αναλάβει την αναφορά στην Αντίσταση σήμερα μας έλειπε. Την παρουσίασή του όμως είχαμε, ομαδικά, επεξεργαστεί χθες στο πλαίσιο της διδασκαλίας του powerpoint. Χρειάστηκε να ξαναστήσουμε από την αρχή τις διαφάνειες και να αντικαταστήσουμε τα μεγάλα κείμενα με μικρές ελλειπτικές προτάσεις. Την παρουσίαση σήμερα έκανα εγώ, σε συνεργασία με το κοινό που ήταν ενεργοποιημένο και συμμετείχε ενεργά. (Φωτογραφία, εννοείται, δεν έχουμε!)  

Φυσικά, από τη σημερινή μέρα δε θα μπορούσε να λείψει η αναφορά στη Μάχη της Κρήτης. Και ομολογώ πως η παρουσίαση της εν λόγω εργασίας ήταν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ! Είχαν ακολουθηθεί με ευλάβεια ΟΛΕΣ οι οδηγίες που είχα δώσει για το πώς κάνουμε μια παρουσίαση. Η χαρά της δασκάλας, δηλαδή!

Όταν οι μαθητές αναλαμβάνουν τα ινία της τάξης


Το παρακάτω βίντεο είναι δική μου... προσφορά. :) Δίνει ωραία πάσα στην επόμενη ομάδα. ;) 



Τη σημερινή μέρα παρουσιάσεων έκλεισε η ομάδα των 4, με αναφορά στις γελοιογραφίες της εποχής. Μολονότι έγινε αναφορά μονάχα σε τέσσερις γελοιογραφίες (!!!!) αποτέλεσε ξεκάθαρο δείγμα της διάθεσης των γελοιογράφων για απόδοση των ιστορικών στιγμών.

Αχ, αυτά τα χαμόγελα



Τρεις καλλιτέχνιδές μας μάλιστα έφεραν και παρουσίασαν τις δικές τους γελοιογραφίες με αφορμή τον ελληνοϊταλικό πόλεμο.

Και εδώ η χαρά της δασκάλας απογειώνεται
Και τώρα λίγη τροφή για σκέψη: 


Αφού εγώ τις γιορτές τις θεωρώ βαρετές για μικρούς και μεγάλους, αφού τις αποφεύγω όσο μπορώ και αν δεν μπορώ να τις αποφύγω... γκρινιάζω μέχρι να τελειώσουν, πώς έγινε και το καταχάρηκα μια βδομάδα τώρα;;; Πώς έγινε σήμερα και φύγαμε όλοι με τόση χαρά στα μάτια;;;;;;;;;;;;

Και του χρόνου!

9 σχόλια:

Unknown είπε...

Έγινε διότι τα παιδιά το έκαναν με την καρδιά τους και έμαθαν όσα δεν θα μάθαιναν ποτέ με την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας!!!Μπράβο σε όλους σας! Ευχαριστούμε θερμά!

Μαριλία είπε...

Μαρία, εσύ έχεις ακούσει πολλές φορές στο Παιδαγωγικό: "Μαθαίνω με τον νου, την καρδιά και τα χέρια" και ξέρεις πόσο κόπου χρειάζεται για να υλοποιηθεί κάτι τόσο αβίαστα και ουσιαστικά. Είμαι πολύ χαρούμενη για το σημερινό επίτευγμα!!! Καλή μας συνέχεια!!!!

Κυριακή Γιαννούρη είπε...

Κρίμα που απουσίαζε ο Νικόλας από την υπέροχη γιορτή σας... είμαι σίγουρη πως θα τους δώσετε ξανά πολλές τέτοιες ευκαιρίες!Γιατί η γνώση και η μάθηση δεν έχει "καλούπια"... το έχετε αποδείξει!! Ευχαριστούμε για όλα, συγχαρητήρια στα παιδιά και σ'εσας που τα προσεγγίζετε με τόση όρεξη για δουλειά!!!

Μαριλία είπε...

Κυρία Γιαννούρη, σας ευχαριστούμε θερμά για τα καλά σας λόγια!

Φυσικά και θα έχει τέτοιες ευκαιρίες ο Νικόλας. Για να είμαι ειλικρινής, με αυτόν τον τρόπο ευελπιστώ να συνεχιστεί όλη η χρονιά μας. :)

Γιδαροπούλου Βίκυ είπε...

https://goo.gl/images/2Csq1T
Η δύναμη της ομαδικότητας!!!!!!
Ένα μεγάλο μπράβο!!!!!

Μαριλία είπε...

Κυρία Γιδαροπούλου, σας ευχαριστούμε πολύ! :) Κάναμε, πιστεύω, την αρχή. ;)

Nik Tsi είπε...

Μπράβο σε ολα τα παιδια και στην δασκάλα για αυτη την αξιέπαινη προσπαθεια της!

Μαριλία είπε...

Ευχαριστούμε θερμά! Η αξιέπαινη προσπάθεια ήταν των παιδιών! Για την ακρίβεια ήταν η πρώτη τους προσπάθεια να προσεγγίσουν γνώση μέσα από ελεύθερη μελέτη, αναζήτηση πληροφοριών και πηγών, να επιχειρήσουν παρουσίαση και πάντα με άξονα το προσωπικό τους ενδιαφέρον. Πιστέψτε με, έθετα μεγαλεπήβολους στόχους σε αρχάριους μαθητές. Στη μέθοδο αυτή δεν έχουν καμία εμπειρία και η εν λόγω εργασία αποτέλεσε μια πολύ καλή αρχή! Γι' αυτό είμαι περήφανη.

biky83 είπε...

https://youtu.be/4kFHe3m7bKg
Το πρώτο ειναι λάθος

Σας γράφω γρήγορα ότι ξαναγύρισε!!!

Καλημέρα, παιδιά! Αυτό το παιδί με τα ξανθά μαλλιά, που γελάει, που κάνει ένα σωρό ερωτήσεις και δεν ακούει ποτέ τις δικές σας, που ταξιδ...