Δευτέρα 20 Μαΐου 2019

Η Μάχη της Κρήτης αφορμή...

Οι μαθητές μου πια ξέρουν πώς να δουλεύουν. Κι όταν τρεις βδομάδες πριν τη λήξη του έτους βλέπω νέες συμμετοχές στο κομμάτι των νέων τεχνολογιών, δηλαδή βλέπω παιδιά να επιχειρούν να φτιάξουν μια συνεργατική παρουσίαση στο Google Drive, ε... μια περηφάνια τη νιώθω. Κυρίως γιατί, πλέον, οι μαθητές μου είναι σε θέση να επιχειρήσουν να μάθουν μόνοι τους, μέσω διερεύνησης και ανακάλυψης. Είναι σε θέση να αναζητήσουν πληροφορίες, να τις συνθέσουν και να τις παρουσιάσουν. Είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εποχής τους. Κι αυτό το κατακτήσαμε παρέα!




"Κυρία, είχα ελάχιστο χρόνο, ξέρω η παρουσίαση δεν είναι καλή..." Οκ! Κανένα πρόβλημα! Μου αρκεί που ξέρεις ότι η παρουσίαση δεν είναι καλή και τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να γίνει!



"Κυρία, δε δουλεύει το email μου/ δε θέλω να ασχοληθώ με το Drive, αλλά τα έφτιαξα σε powerpoint, τα έφερα σε στικάκι ΚΑΙ εκτυπωμένα..." Μια χαρά!



"Κυρία, δουλέψαμε συνεργατικά, ανά δύο". Ακόμα καλύτερα!



"Κυρία, κάναμε πολυτροπική παρουσίαση με ψηφιακό και αναλογικό υλικό και έγραψα και κάτι σαν επίλογο της Μάχης της Κρήτης." Υπέροχα!



"Μα... δε δούλεψαν όλοι." Ε, δεν πειράζει. Τι να κάνουμε τώρα; Μαχαίρι δε βάζω εγώ σε κανέναν λαιμό. ;) Και οι μαθητές μου το ξέρουν καλά. Είμαι σίγουρη ότι ξέρουν πώς να δουλέψουν, άσχετα πως, για τους δικούς τους λόγους, δεν επέλεξαν να το κάνουν. Ευελπιστώ κάποια στιγμή να δουλεύουν όλοι αβίαστα, όχι από κάποια "υποχρέωση" ή "ανάγκη", αλλά από μια εσωτερική παρακινητική βεβαιότητα ότι "έτσι πρέπει να γίνει κι έτσι θα γίνει!". Θέλω να πω... κάποια πράγματα συμβαίνουν, όπως συμβαίνει η θάλασσα. Και είναι ορατά όταν κοιτάς με την καρδιά. 



Σήμερα, λοιπόν, ανήμερα της επετείου για τη Μάχη της Κρήτης, είδαμε και ακούσαμε ό,τι ενδιέφερε τους μαθητές μου να κρατήσουν από τα ιστορικά γεγονότα. Όσα εκείνοι οι ίδιοι επέλεξαν να θυμηθούν και να αναφέρουν. Ωστόσο δεν έλειψε η θέαση των γεγονότων με την... καρδιά, με αφορμή τις φωτογραφίες από τα δυο νεκροταφεία, το συμμαχικό και το γερμανικό. Κι αυτό ήταν το σημαντικότερο μήνυμα της ημέρας.


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ισι: Πολύ ωραίες όλες οι παρουσιάσεις. Η κάθε μια είχε και κάτι διαφορετικό να δείξει. Και του χρόνου.

Σας γράφω γρήγορα ότι ξαναγύρισε!!!

Καλημέρα, παιδιά! Αυτό το παιδί με τα ξανθά μαλλιά, που γελάει, που κάνει ένα σωρό ερωτήσεις και δεν ακούει ποτέ τις δικές σας, που ταξιδ...